تنظیم خواب به روش دی اس تی
شنبه 2 فروردین 1399 ساعت 08:00 ق.ظ | نوشته ‌شده به دست همسفر مریم | ( نظرات )
این حرف مثل پتکی روی سرم کوبیده شد. آری من به این تلنگر نیاز داشتم و همان‌جا بود که به خودم قول دادم برای خودم هم که شده کاری بکنم و می‌دانستم باید و باید فرمان‌برداری کنم . از روش مقدس و اعجاب‌انگیز DST کمک گرفتم و هر هفته نیم ساعت خوابم را تنظیم می‌کردم و آن را به عقب می‌کشیدم و خدا را شکر موفق شدم.
یا رحمان و یا رحیم

 
اهمیت خواب شب از دیدگاه علمی
در مقاله‌ای می‌خواندم که سبک زندگی مدرن امروز باعث شده که بسیاری از ما قادر به داشتن حداقل استاندارد خواب کافی که ۷ تا ۸ ساعت در شبانه‌روز است، نباشیم و این موضوع زمینه‌ساز بیماری‌های متعددی مانند چاقی و دیابت شده است. در این مقاله نوشته‌شده بود، هنگامی‌که شما در خواب هستید مغز شما کارهایی را که قادر به انجام آن در طول روز نیستید را انجام می‌دهد، کارهایی مانند پاک کردن اطلاعات غیرضروری، دسته‌بندی اطلاعات جدید و ثبت خاطرات به‌طور عمده در طول خواب شب انجام می‌شود.

بی‌اهمیتی من به خواب شب
برای نوشتن این مطلب برمی‌گردم به سال‌های قبل از کنگره و آنها را در ذهنم مرور می‌کنم. به شب‌هایی که تا نزدیک صبح بیدار بودم و به چراها فکر می‌کردم و روزهایی که سردرگم و کلافه بودم؛ چراکه تعادل بدنم براثر بی‌خوابی‌ها به‌هم‌خورده بود و به گفته استاد امین در سی دی اهمیت خواب شب، علت عمده این بی‌خوابی‌ها احساس خشم و نفرتی بود که نسبت به مسافرم و تاریکی‌های اعتیاد داشتم.
 بعد از ورود به کنگره اوضاع همچنان مثل قبل بود یادم می‌آید هر زمان خانم آزاده عزیز از بچه‌ها سؤال می‌کردند که چه ساعتی از خواب بیدار می‌شوید؟ تنها کسی که در لژیون ساکت می‌ماند من بودم و ایشان با مهربانی و تواضع راهکارهایی را ارائه می‌دادند و می‌گفتند باید برای سلامتی‌تان زود بیدار شوید و ورزش کنید. در این میان گاهی سعی می‌کردم و کمی ساعت خوابم بهتر می‌شد و گاهی هم در جا می‌زدم و دست از تلاش برمی‌داشتم و همین‌طور بی‌هدف ادامه می‌دادم...
 زمان گذشت، یک روز بازهم همین سؤال در لژیون مطرح شد و باز من حرفی برای گفتن نداشتم و راهنمای عزیزم تلنگری زدند و فرمودند: کسی که خواب است و نمی‌خواهد از خواب بیدار شود را نمی‌شود برایش کاری کرد! 
این حرف مثل پتکی روی سرم کوبیده شد. آری من به این تلنگر نیاز داشتم و همان‌جا بود که به خودم قول دادم برای خودم هم که شده کاری بکنم و می‌دانستم باید و باید فرمان‌برداری کنم . از روش مقدس و اعجاب‌انگیز DST کمک گرفتم و هر هفته نیم ساعت خوابم را تنظیم می‌کردم و آن را به عقب می‌کشیدم و خدا را شکر موفق شدم. در ادامه متوجه شدم در روزهای عادی که شرایط نرمال است خیلی راحت‌تر می‌توانم موضوع خواب شب و بیدار شدن در صبح را تنظیم کنم؛ اما در تعطیلات این موضوع خیلی سخت‌تر است؛ مانند همین روزها که در بحران و بیماری کرونا به سر می‌بریم و انگار در همین شرایط است که مهم بودن این مطلب و خواب شب اهمیت خود را نشان می‌دهد؛ چراکه یکی از مسائلی که ایمنی بدن ما را تنظیم می‌کند و آن را قوی‌تر می‌کند خوابیدن به‌موقع و حداقل ۸ ساعت در شبانه‌روز است و موضوعی که خیلی حائز اهمیت است این است که بیشتر القائات منفی توسط نیروهای اهریمنی در شب‌هنگام صورت می‌گیرد و حال که دائم در اطرافمان خبرهایی از بیماری و... می‌شنویم بهتر این است که تلاش کنیم با راهکارهایی هرچند کوچک زودتر به خواب برویم.
۱- فکر خود را با یک تمرین ذهنی مشغول کنیم؛ مثلاً شمردن اعداد یک تا صد و بالعکس
۲- به چیزهای خوب فکر کنیم.
۳- از نیروی تخیل استفاده کنیم و چیزهایی را که دوست داریم در ذهنمان تصویرسازی کنیم
۴- اگر ذهنمان خیلی پر است می‌توانیم قبل از خواب آنها را روی کاغذ بیاوریم.
انشاءلله به لطف خداوند منان و آموزش‌های ناب کنگره، بتوانیم این بحران را سپری کنیم و در این روزها هرروز که می‌خواهیم از خواب برخیزیم. به خود بگوییم امروز یک روز دیگر است و شروعی دوباره و از ته دل بگوییم خدایا شکرت که نمی‌گذاری از شروع دوباره بترسم. خداوندا برای این روز زیبا و این زندگی تازه از تو سپاسگزارم. خداوندا از اینکه فرصت یک شروع مجدد را به من عطا کردی از تو متشکرم و از تو می‌خواهم به من درک و دانایی بیش‌ازپیش ببخشی تا امروز اشتباهات دیروزم را تکرار نکنم و هر قدمی که برمی‌دارم به تو نزدیک و نزدیک‌تر شوم.

نویسنده؛ همسفر سولماز
ویراستاری؛ همسفر الهام

می توانید دیدگاه خود را بنویسید
همسفر شمسیان یکشنبه 3 فروردین 1399 05:37 ب.ظ
خانم سولماز عزیزم ممنون از مطلبتون. سعی می کنم هنگام خواب به مواردی که اشاره فرمودید، عمل نمایم.خالی کردن ذهن پر با نوشتن ان مطالب. راهکاری که هنوز عملی نکردم. سپاسگزارم.
همسفر سمانه ۱۷ یکشنبه 3 فروردین 1399 04:19 ب.ظ
خدا قوت به خانم سولماز عزیز بسیار عالی بود واقعا اگر آموزشهای کنگره نبود ما پی به اشتباهات خود نمی بردیم و همینطور در تاریکی می ماندیم خدا را شکر که این آموزش های ناب را در اختیار داریم و همینطور این فضا را داریم که از تجربیات ودانش دوستان عزیزی چون شما استفاده کنم.امیدوارم همیشه پایدار باشید با تشکر از وبلاگ نویسان محترم.
مریم نظری یکشنبه 3 فروردین 1399 12:32 ق.ظ
خدا قوت خانم سولماز عزیزم
من هم مثل شما در زمان تاریکی اعتیاد شبها با بی خوابی و نفرت و خشم به سیستم ایکس خودم آسیب می رسوندم و روزها خسته و کلافه بودم.
خدا را شکر به برکت آموزشهای کنگره خیلی بهتر شدم. انشاءالله کامل میشم.
برای دعای قشنگ آمین می گویم.
خدا قوت الهام عزیزم
نسرین.اسیستنت شنبه 2 فروردین 1399 08:00 ب.ظ
خانم سولماز عزیز اکثر همسفران کنگره تجربیات شبیه به هم در دوران پیش و بعد از اعتیاد دارند از شما برای یادآوری این مسئله که منتج به شکرگزاری بی حد از خداوند برای نعمت عظیم کنگره میشود سپاس دارم.
گروه وبلاگ خداوند نگهدار شما باشد
پوران همسفرعباس 1 شنبه 2 فروردین 1399 06:35 ب.ظ
خداقوت خانم سولماز عزیز ،بسیارعالی درمورد خواب شب توۻیح دادید وبسیارعالی مطلب را بیان کردید .مفید بود واستفاده کردم .شما با کاربردی کردن اموزشها وگوش به فرمان بودن راهنما توانستید درازمون کمک راهنمایی قبول شوید وان شاالا به از تعطیلات شاهد دریافت شال نارنجی شما هستیم وقطعا با حرکتی که درمسیر دارید لژیون پرباری خداهید داشت .
خداقوت به گروه وبلاگ .
الهه لژیون ۱۲ شنبه 2 فروردین 1399 04:53 ب.ظ
سلام و درود خدمت خانم سولماز عزیز ممنون از مطالب خوبتان پیروز و کامیاب باشید ⚘⚘⚘⚘
سال نو برشما و خانواده محترمتان مبارک باد ⚘⚘⚘
وبلاگ نویسان عزیز و محترم عیدتون مبارک ⚘❤⚘
همسفرخدیجه م شنبه 2 فروردین 1399 04:08 ب.ظ
خداقوت خانم سولماز عزیز چ خوب که خودتان را در مسله و روش دی اس تی یافتید موفق باشید
عزیزه۱۵ شنبه 2 فروردین 1399 01:02 ب.ظ
خانم سولماز عزیز ممنون از سخنان گوهر بارتان خیلی اموزنده بود سپاس از وبلاگ نویسان
سیده زهرالژیون 2 شنبه 2 فروردین 1399 11:47 ق.ظ
خانم سولماز ممنون بابت نکات مفیدو مطلبتان.عالی بود بهره بردم وتصمیمات جدیدی برای تنظیم خاب خود وخانواده و فرزندم گرفتم.امیدوارم درعملیاتی کردنش موفق شوم همانند شما.خداقوت
 
درباره ما ...
دریافت نشریات و فایل های صوتی ...
دریافت کتاب «عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر» نویسنده: مهندس حسین دژاكام دانلود نوشتارها و فایلهای صوتی کنگره 60 در قالب فایل Mp3 و PDF
اشعار شاعران کنگره 60
اشعار شاعران کنگره 60
مسافران و همسفران محترم کنگره 60 می توانند اشعار خود را به ایمیل: adezhakam@gmail.com برای آقای امین دژاکام ارسال کنند.
آمار سایت ...
• تعداد مطالب:
• تعداد نویسندگان:
• آخرین بروز رسانی:
• بازدید امروز:
• بازدید دیروز:
• بازدید این ماه:
• بازدید ماه قبل:
• بازدید کل:
• آخرین بازدید:

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic