عوارض کم خوابی
جمعه 1 فروردین 1399 ساعت 11:00 ق.ظ | نوشته ‌شده به دست همسفر سهیلا | ( نظرات )
کم‌خوابی سیستم ایمنی بدن ضعیف کرده و امکان ابتلا به بیماری عفونی را بالا می‌برد؛ حتی بر متابولیسم بدن تأثیر گذاشته و این تغییر و دگرگونی باعث می‌شود سطح هورمون‌های تنظیم اشتها به‌هم‌ریخته و مشکلات پراشتهایی ایجاد کند و فرد دچار افزایش وزن شود؛ حتی بر هورمون‌های رشد در کودکان تأثیر بسزایی دارد.

یا علیم
سلام دوستان سهیلا هستم همسفر
می دانیم که خداوند بدن انسان را طوری آفریده که مواد شبه افیونی در بدن ترشح می‌شود و اگر این مواد به‌اندازه تولید شود سیستم ایکس یا همان سیستم ایمنی، سالم و پرانرژی خواهد بود؛ اما در مورد مسئله خواب شب که مربوط می‌شود به بیوشیمی بدن که سه مواد سروتونین، آدرنالین و استیل کولین که باید به‌اندازه ترشح شود تا انسان بتواند خوابی راحت و عمیق داشته باشد. 
انسان برای ادامه حیات خود احتیاج به انرژی دارد و این انرژی زمانی حاصل می‌شود که فرد خواب راحتی داشته باشد؛ یعنی در شب حالتی که روح یا قالب مثالی از جسم جداشده در بالای جسم قرار می‌گیرد و انرژی یا شارژ می‌شود؛ مانند یک موبایل که به سیم وصل می‌کنند تا برای ادامه کار شارژ شود، جسم انسان هم انرژی را از کائنات می‌گیرد.
کم‌خوابی چه تأثیراتی بر زندگی دارد؟
تحقیقات روی ۵ میلیون نفر که مشکل کم‌خوابی داشتند نشان داده که دچار بیماری دیابت، فشارخون و نارسایی‌های عروقی شدند یا دچار چاقی مفرط و یبوست بودند.
کم‌خوابی سیستم ایمنی بدن ضعیف کرده و امکان ابتلا به بیماری عفونی را بالا می‌برد؛ حتی بر متابولیسم بدن تأثیر گذاشته و این تغییر و دگرگونی باعث می‌شود سطح هورمون‌های تنظیم اشتها به‌هم‌ریخته و مشکلات پراشتهایی ایجاد کند و فرد دچار افزایش وزن شود؛ حتی بر هورمون‌های رشد در کودکان تأثیر بسزایی دارد.
کم‌خوابی شبانه یا بی‌خوابی باعث تحلیل رفتن قوای بدن شده، فعالیت‌های ذهنی و فکری نیز به‌کندی اتفاق خواهد افتاد، به‌طوری‌که خواب شبانه مناسب و به‌اندازه، مغز را در روند تثبیت حافظه یاری می‌کند و حتی بر خلق‌وخوی فرد تأثیر می‌گذارد. افکار و اندیشه پریشان و منفی هم بر خواب انسان تأثیرگذار است و ناامیدی و استرس به سیستم ایکس آسیب می‌رساند.
برای حل مشکل بی‌خوابی چه باید بکنیم؟
1 - اول‌ازهمه خواب شب از صبح آن روز تنظیم می‌شود؛ یعنی وقتی صبح زود زمان طلوع خورشید بیدار شویم و در طول روز با انرژی کارهایمان را انجام دهیم، حتماً در شب خوابی راحت خواهیم داشت.
2 - افکار و اندیشه‌مان را درست کنیم که برمی‌گردد به جهان‌بینی انسان؛ اینکه دلی صاف و بدون کینه داشته باشیم و ببخشیم و مسئولیت‌پذیری در کارها داشته باشیم . از کسی ناراحت نشویم و حوصله و صبر داشته باشیم و در خود تزکیه و پالایش شروع کنیم.
3 - تأثیر نور خورشید و اکسیژن که برای ساختن و تولید مواد شبه افیونی بدن تأثیرگذار است.
4 - سر ساعت معین خوابیدن؛ چون بدن انسان به آن ساعت عادت کرده و در آن‌وقت مواد شبه افیونی مربوط به خوابیدن در بدن ترشح می‌شود.
5 - ورزش کردن و فعالیت‌های ورزشی که باعث بالا رفتن سیستم ایمنی بدن می‌شود.
و در آخر خدا را شکر می‌کنم در کنگره هستیم و با آموزش‌ها از افکار و اندیشه مثبت برخورداریم و دل‌هایمان را از کینه و کدورت خالی کردیم و ورزش در پارک را داریم.

نگارنده : همسفر سهیلا لژیون دهم
ویراستاری :, همسفر الهام

می توانید دیدگاه خود را بنویسید
نیلوفر دوشنبه 4 فروردین 1399 04:15 ب.ظ
خداقوت خانم سهیلای عزیز از مطالبی که بیان کردید نهایت استفاده رو بردم وخیلی مطالب کلیدی مهمی بود برای من ممنون.وامیدوارم تومراحل بالاتر ببینمتون
نوشین دوشنبه 4 فروردین 1399 09:43 ق.ظ
سلام

و درود
ای کاش از زمانی که در دوره مدرسه و دانشگاه هستیم به خواب خوب توجه کنبم .

ممنونم خانم سهیلا
همسفر سمانه ۱۷ یکشنبه 3 فروردین 1399 04:00 ب.ظ
خدا قوت خانم سهیلا عزیز بسیار عالی بیان نمودید و استفاده کردم امیدوارم همیشه پایدار باشید با تشکر از وبلاگ نویسان محترم.
سیده زهرالژیون 2 یکشنبه 3 فروردین 1399 07:16 ق.ظ
خانم سهیلا ممنون ازخدمتتان در وبلاگ.قلمتان پربرکت و زندگیتان شیرین باد.خداقوت.
مریم نظری یکشنبه 3 فروردین 1399 12:45 ق.ظ
خدا قوت خانم سهیلای عزیزم
مثل همیشه عالی و کامل بود، من همیشه در لژیون از برداشت های شما آموزش می گیرم.
خدا قوت عزیزان گروه وبلاگ
نسرین.اسیستنت شنبه 2 فروردین 1399 06:08 ب.ظ
خانم سهیلا به نکات خیلی خوب و شرایط تنظیم خواب شب را بیان کردید از شما سپاسگزارم
گروه وبلاگ خداقوت
الهه لژیون ۱۲ شنبه 2 فروردین 1399 04:35 ب.ظ
درود وخداقوت خدمت خانم سهیلا عزیز ممنون از مطالب خوبتون ⚘⚘
سال نو را خدمت شما و خانواده ی محترمتان تبریک میگویم ⚘⚘⚘⚘⚘
سپاس از گروه وبلاگ ❤
عزیزه۱۵ شنبه 2 فروردین 1399 12:42 ب.ظ
خانم سهیلا ی عزیز ممنون از مطالب پربارتان بسیار برایم اموزنده بود سپاس از گروه وبلاگ نویسان
همسفر مرضیه لژیون یکم شنبه 2 فروردین 1399 08:46 ق.ظ
خانم سهیلای عزیز سپاس از مطالب آموزنده ای که بیان کردید، حرکت در مسیر تزکیه و پالایش از نکات مهم برای داشتن خواب خوب است
سپاس و موفق باشید
گروه وبلاگ خدا قوت
پوران همسفرعباس 1 جمعه 1 فروردین 1399 01:29 ب.ظ
خداقوت خانم سهیلا عزیز ؛بسیار عالی درمورد عوارۻ بی خوابی بیان کردید ممنونم ،استفاده کردم .از شما بابت خدمت دروبلاگ هم سپسگزاری می کنم ان شاالا خیر وبرکت خدمتتان ارامش درزندگیتان باشد .
خداقوت به گروه وبلاگ .
 
درباره ما ...
دریافت نشریات و فایل های صوتی ...
دریافت کتاب «عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر» نویسنده: مهندس حسین دژاكام دانلود نوشتارها و فایلهای صوتی کنگره 60 در قالب فایل Mp3 و PDF
اشعار شاعران کنگره 60
اشعار شاعران کنگره 60
مسافران و همسفران محترم کنگره 60 می توانند اشعار خود را به ایمیل: adezhakam@gmail.com برای آقای امین دژاکام ارسال کنند.
آمار سایت ...
• تعداد مطالب:
• تعداد نویسندگان:
• آخرین بروز رسانی:
• بازدید امروز:
• بازدید دیروز:
• بازدید این ماه:
• بازدید ماه قبل:
• بازدید کل:
• آخرین بازدید:

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic