اهمیت خواب خوب
پنجشنبه 29 اسفند 1398 ساعت 06:08 ب.ظ | نوشته ‌شده به دست همسفر لیلا | ( نظرات )

اگر کسی خواب درستی ندارد بسیار فرد بیچاره‌ای است و حقیقتاً همین است. خواب درست و کافی باعث شادابی و سلامتی فرد می‌شود زیرا به وقت می‌خوابد و به وقت هم بیدار می‌شود و این سروقت بودن منجر به ترشح هورمون‌های شادی و نشاط می‌گردد.

به نام خدای مهربانی‌ها

سلام دوستان الهام هستم همسفر

همهٔ انسان‌ها به بالا بردن سطح کیفیت زندگی خود فکر می‌کنند و برای آن تلاش می‌کنند.

پُر واضح است که اگر کیفیت هر فعلی بالاتر از سطح معمول باشد آن فعل لذت‌بخش‌تر می‌شود زیرا نتیجهٔ بهتری عاید می‌گردد.

دانایی تخصص داشتن، آموزش دیدن، مشورت کردن، تلاش کردن، صبور بودن، درس گرفتن از تجربه‌های به‌دست‌آمده و پشت‌کار داشتن، هرکدام پله‌هایی هستند که ما را در نزدیک کردن به هدفمان کمک و یاری می‌رسانند.

این فعل‌ها و اهداف برای انجام شدنشان انرژی لازم دارند و این انرژی از راه‌های متفاوت به دست می‌آید؛ یکی از این راه‌های کسب انرژی خواب و درست خوابیدن است.

خوابیدن برای جسم ما در اصل حکم فعل شارژ کردن را دارد. وقتی‌که می‌خوابیم در حقیقت در حال کسب انرژی هستیم.

فعل خوابیدن بهتر است که در زمان و مکان مناسب انجام گیرد تا نتیجه درستی بدهد به عبارتی اگر خوابیدن درست و کامل انجام نگیرد نتیجهٔ خوبی نخواهد داشت و برعکس انرژی هم از ما می‌گیرد.

زمان مناسب برای خواب خوب از ساعت 11 شب تا 4 صبح است زیرا در این زمان کائنات بیشترین انرژی را به جسم می‌دهد و انرژی دریافتی در جسم ما از کیفیت بالایی برخوردار است، مکان مناسب برای خواب خوب شرق به غرب است زیرا بر مغناطیس زمین عمود می‌شویم.

حال بسیار زیاد هستند کسانی که خواب بد و یا خواب خوب بسیار نامنظمی دارند تمام تلاش خود را می‌کنند که این اشکال خواب را حل کنند و به روانشناسان، روان‌پزشکان، طبیب‌های سنتی، پزشکان مغز و اعصاب و حتی رمّال‌ها روی می‌آورند و باگذشت زمان به خود می‌آیند که می‌خوابند ولی فقط با قرص‌های شیمیایی، درصورتی‌که خواب شب از صبح زود بیدار شدن درست می‌شود نه با دارو و قرص‌ها.

جناب آقای امین راه‌کارهایی را پیشنهاد می‌دهند تا خواب بهتری داشته باشیم:

1-شب سروقت درست تقریباً 11 شب به رختخواب برویم.

2-قبل از خواب از نوشیدن چای و قهوه خودداری کنیم.

3-صبح زود از رختخواب جدا شویم (تقریباً 6 یا 7).

4-در طول روز خواب طولانی نداشته باشیم.

5-اگر در طول روز احساس خواب‌آلودگی داریم نشسته برای زمان کوتاهی چرت بزنیم.

6-اگر شب به دلایلی دیر خوابیدیم باز صبح زود از رختخواب بیدار شویم.

7-برای زمان صبح که در خانه هستیم برنامه‌ای ردیف‌کنیم که در خانه نمانیم و برای زمانی تقریباً 2 الی 3 ساعت به بیرون برویم. با این برنامهٔ خارج از خانه دیگر در تخت نمی‌مانیم و مجبور به بیدار شدن هستیم.

8-صبح زود و نور صبحگاهی خورشید باعث ترشح هورمون‌هایی در بدن می‌شود که باعث سرحالی و شادی در ما می‌شود.

9-خواب هیچ فردی از زود به رختخواب رفتن درست نمی‌گردد بلکه خواب شب از صبح زود بیدار شدن درست می‌شود.

10-برای رسیدن به خواب منظم و عادی باید سختی راه را با جان خرید و صبور بود تا نتیجه بگیریم و خوابمان درست شود.

اگر کسی خواب درستی ندارد بسیار فرد بیچاره‌ای است و حقیقتاً همین است. خواب درست و کافی باعث شادابی و سلامتی فرد می‌شود زیرا به وقت می‌خوابد و به وقت هم بیدار می‌شود و این سروقت بودن منجر به ترشح هورمون‌های شادی و نشاط می‌گردد.

امیدوارم که به خواب خوب به‌اندازهٔ بیداری خوب، غذای سالم، ورزش کردن، تن سلامت داشتن و پول اهمیت بدهیم.


نگارنده: همسفر الهام؛ کمک راهنمای لژیون 14

تایپ و ویراستاری: همسفر لیلا

می توانید دیدگاه خود را بنویسید
نوشین دوشنبه 4 فروردین 1399 09:41 ق.ظ
نکات مهمی در مورد خواب عنوان شد که به نظر تکرار این موضوعات همه به جا می باشد
زیزا انسان فراموشکار هست .
ممنون از مطلب خوبتان
همسفرخدیجه م شنبه 2 فروردین 1399 04:16 ب.ظ
الهام عزیزخداقوت ممنون از نکات خوبتان استفاده کردم موفق باشید و پیروز
عزیزه۱۵ شنبه 2 فروردین 1399 01:09 ب.ظ
خدا قوت خدمت کمک راهنمای گرانقدر خانم الهام عزیز ممنون از مقاله خوبتان بسیار اموزنده بود ممنون از وبلاگ نویسان
الهه لژیون ۱۲ شنبه 2 فروردین 1399 01:33 ق.ظ
سلام و درود خدمت کمک راهنمای محترم خانم ِالهام عزیز ممنون از مطالب خوبتان ⚘
سپاس از گروه وبلاگ ⚘
نسرین.اسیستنت جمعه 1 فروردین 1399 11:45 ب.ظ
خانم الهام کمک راهنمای عزیز راهکارهایی که برای تنظیم
خواب شب ارائه کردید بسیار خوب و کاربردی ست از شما متشکرم.
گروه وبلاگ خدا قوت
همسفر سمانه ۱۷ جمعه 1 فروردین 1399 05:11 ق.ظ
خدا قوت به راهنمای محترم خانم الهام عزیز بسیار مقاله مفیدی را نوشتید و به نکات قابل توجه ای اشاره داشتید خداوند به قلمتان برکت دهد و پایدار باشید.با تشکر از وبلاگ نویسان محترم.
پوران همسفرعباس 1 جمعه 1 فروردین 1399 12:16 ق.ظ
خداقوت خدمت کمک راهنمای پرتلاش سرکار خانم الهام سپاسگزارم بابت خواب واهمیت خواب توۻیح دادید عالی بود .
همسفر شمسیان پنجشنبه 29 اسفند 1398 05:48 ب.ظ
کمک راهنمایِ محترم، خانم الهام. ممنون از مقاله امروزتان و دلنوشته ای که چندی پیش در اختیار وبلاگ گذاشته بودید. سپاس از این که تجربیات خود را در اختیار ما قرار می دهید.
بابت همراهیتان بی نهایت سپاسگزارم و امیدوارم نیروهایِ الهی همواره، همراه شما باشند.
 
درباره ما ...
دریافت نشریات و فایل های صوتی ...
دریافت کتاب «عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر» نویسنده: مهندس حسین دژاكام دانلود نوشتارها و فایلهای صوتی کنگره 60 در قالب فایل Mp3 و PDF
اشعار شاعران کنگره 60
اشعار شاعران کنگره 60
مسافران و همسفران محترم کنگره 60 می توانند اشعار خود را به ایمیل: adezhakam@gmail.com برای آقای امین دژاکام ارسال کنند.
آمار سایت ...
• تعداد مطالب:
• تعداد نویسندگان:
• آخرین بروز رسانی:
• بازدید امروز:
• بازدید دیروز:
• بازدید این ماه:
• بازدید ماه قبل:
• بازدید کل:
• آخرین بازدید:

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic