خواب خوب و قدرت یادگیری
پنجشنبه 29 اسفند 1398 ساعت 11:00 ق.ظ | نوشته ‌شده به دست همسفر معصومه | ( نظرات )
من خودم قبل از کنگره همیشه دوست داشتم شبها دیر بخوابم و می‌گفتم شب که همه خوابند و من آرامش دارم؛ ولی همین دیرخوابیدن باعث می‌شد تا صبح خیلی دیر بیدار شوم و به کارها و برنامه‌هایم نرسم و وقت کم می‌آوردم و چون آدم منظمی بودم، عصبی می‌شدم؛ چون نمی‌توانستم کارهایم را هماهنگ کنم و مدام سر اطرافیان غر می‌زدم و در طول روز مدام خسته و کم انرژی بودم. 
         
         
به نام قدرت مطلق 

سلام دوستان فاطمه هستم یک همسفر
یک انسان به طور متوسط در شبانه روز باید ۸ ساعت بخوابد و این یکی از عناصر کلیدی و مهم است؛ البته نوزادان و کودکان به خواب بیشتری نیاز دارند. 
بنابر تحقیقاتی که انجام شده، اکثر مردم یا زمان خواب کمتری در شب دارند یا خوابشان خواب خوبی نیست و همین امر می‌تواند صدمات جبران ناپذیری برایشان داشته باشد. همین کم خوابیدن یا خواب خوب نداشتن هم می‌تواند جسم و روان ما را تهدید کند و هم زندگی روزمره ما را مختل سازد. 
برخی از سیستم‌های متابولیسم جسم در شب شروع به فعالیت و پاکسازی می‌کنند؛ مانند کلیه و کبد و... که اگر ما در زمان مناسب شب خواب نباشیم این اعضا نمی‌توانند کار خود را به درستی انجام دهند و همین علتی می‌شود تا ما را در جهت بیماری قرار دهد. 
داشتن خواب خوب در شب باعث می‌شود تا قدرت یادگیری ما بالا برود و حافظه ما قوی شود و همچنین روی وزن و متابولیسم ما تاثیر مثبتی می‌گذارد و سلامت و ایمنی جسم ما را بالا می‌برد و اینکه روحیات و خلقیات ما را سالم و مثبت نگاه می‌دارد. 
اگر ما به نوعی دچار اختلال خواب شده باشیم، انجام دادن و انجام ندادن برخی از کارها قبل از خواب می‌تواند ما را به جهت خواب خوب یا نداشتن خواب خوب سوق دهد، ‌همانطور که همه بارها شنیده‌ایم که خوردن مواد کافئین دار مثل چای یا قهوه باعث برهم خوردن خواب می‌شود یا خوردن شام دیروقت یا با حجم زیاد و بسیاری از موارد دیگر کیفیت خواب را پایین می‌آورد. خوردن شام کم حجم و بافاصله می‌تواند خواب خوبی برای ما ایجاد کند. خوردن شیر گرم هم جسم را برای خواب خوب کمک می‌کند. 
یکی از موارد مهم در خوابیدن این است که خواب را باید از صبح درست کرد؛ یعنی حتماً باید صبح‌ها زود بیدار شد و این به مرور برای داشتن خواب خوب  شبانه کمک می‌کند و اینکه تا زمانی که واقعاً خوابمان نمی‌آید به رختخواب نرویم و اگر دیدیم خوابمان نمی‌برد باید از رختخواب بیرون بیاییم و یکسری کارهای آرامش بخش انجام دهیم؛ مثل مطالعه تا به مرور به نتیجه دلخواه و درست برسیم.
من خودم قبل از کنگره همیشه دوست داشتم شبها دیر بخوابم و می‌گفتم شب که همه خوابند و من آرامش دارم؛ ولی همین دیرخوابیدن باعث می‌شد تا صبح خیلی دیر بیدار شوم و به کارها و برنامه‌هایم نرسم و وقت کم می‌آوردم و چون آدم منظمی بودم، عصبی می‌شدم؛ چون نمی‌توانستم کارهایم را هماهنگ کنم و مدام سر اطرافیان غر می‌زدم و در طول روز مدام خسته و کم انرژی بودم. 
وقتی وارد کنگره شدم و سی دی اهمیت خواب شب را گوش دادم متوجه شدم که چقدر، زود خوابیدن روی جسم و روان ما تاثیر دارد، خوابم را تنظیم کردم و یکی از قضایا که خیلی به من کمک کرد هم این بود که فهمیدم دیر خوابیدن بیشتر انسان را به نیروهای منفی وصل می‌کند و سعی کردم دیدگاهم را عوض کنم و مثبت باشم. 
امیدوارم همه ما به جایی برسیم که هر آنچه برای سلامت جسم و روان ما لازم است را به انجام برسانیم.

نگارنده ؛ همسفر فاطمه لژیون یازدهم
ویراستاری؛ همسفر الهام
می توانید دیدگاه خود را بنویسید
نسرین.اسیستنت جمعه 1 فروردین 1399 11:20 ب.ظ
خانم فاطمه عزیز بخوبی آثار مخرب بی خوابی و یا بدخوابی شب را برشمردید بیان تجربه تان از شب بیداری و پس از نظم دادن به خوابتان که باعث بازگشت تعادل به جسمتان شد بسیار بجا و مثمر ثمر است از شما متشکرم.
خداقوت گروه وبلاگ
همسفر سمانه ۱۷ جمعه 1 فروردین 1399 04:52 ق.ظ
خدا قوت خانم فاطمه عزیز بسیار عالی بود واقعا دیر خوابیدن باعث میشود که ما در طول روز عصبی باشیم و به کارهای روزمره خودمان نرسیم امیدوارم با کاربردی کردن، صحبتهای اقای امین بتوانیم خواب خوبی داشته باشین و در طول روز حال خوب داشته باشیم.با تشکر از وبلاگ نویسان محترم.
الهه لژیون ۱۲ جمعه 1 فروردین 1399 02:27 ق.ظ
سلام و درود خدمت خانم فاطمه عزیز ممنون از مطالب خوبتان خداقوت ⚘⚘⚘⚘
خداقوت وبلاگ نویسان عزیز و محترم ⚘⚘⚘⚘
پوران همسفرعباس 1 پنجشنبه 29 اسفند 1398 02:05 ب.ظ
خداقوت خانم فاطمه ؛بسبارعالی وکامل بودممنون از توصیحات کاملی که درمورد خواب بیان کردید .
خداقوت به گروه وبلاگ .
همسفر شمسیان پنجشنبه 29 اسفند 1398 11:32 ق.ظ
خدا قوت خانم فاطمه عزیز. هر دلنوشته ای در باب این دستور جلسه می خوانم، خودم را در آن می بینم. سی دی اهمیت خواب شب استاد امین برایم معجزه بود. سپاسگزارشان هستم به خصوص قسمتِ بخشش آن که ذهن آرامی به دنبال دارد.
ممنون از شما.
خدا قوت به عزیزان وبلاگ
 
درباره ما ...
دریافت نشریات و فایل های صوتی ...
دریافت کتاب «عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر» نویسنده: مهندس حسین دژاكام دانلود نوشتارها و فایلهای صوتی کنگره 60 در قالب فایل Mp3 و PDF
اشعار شاعران کنگره 60
اشعار شاعران کنگره 60
مسافران و همسفران محترم کنگره 60 می توانند اشعار خود را به ایمیل: adezhakam@gmail.com برای آقای امین دژاکام ارسال کنند.
آمار سایت ...
• تعداد مطالب:
• تعداد نویسندگان:
• آخرین بروز رسانی:
• بازدید امروز:
• بازدید دیروز:
• بازدید این ماه:
• بازدید ماه قبل:
• بازدید کل:
• آخرین بازدید:

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic