اهمیت خواب شب
پنجشنبه 29 اسفند 1398 ساعت 08:00 ق.ظ | نوشته ‌شده به دست همسفر الهام | ( نظرات )
حال اگر می‌خواهیم آرام بخوابیم باید در صور پنهان و آشکار کارهایی را انجام دهیم از این قبیل که خشم را کنار بگذاریم، ببخشیم و مسئولیت‌هایمان را بپذیریم، القائات منفی را دور بریزیم، از سحر تا طلوع خورشید نخوابیم، ذهنمان را خلوت کنیم؛ چراکه کلید همه آشفتگی‌ها در خشم ماست؛ پس برای خوابی آرام و عمیق بیشتر ببخشیم. 

به نام خداوند بیدار...

سلام دوستان خدیجه هستم همسفر
 خواب موضوع بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشت. خواب؛ یعنی عدم توانایی ارادی در کنترل محیط فیزیکی و فقدان سطح هوشیاری و غیرفعال شدن عضلات بدن و ذهن و جایگزینی تصاویر و توهمات به جای واقعیت.
خواب برای بازسازی سیستم عصبی، ایمنی و عضلانی در انسان‌ها و جانوران است و مکانیزم دفاعی بدن ما به این موضوع نیاز دارد. خواب مهارتهای مغزی را بالا می‌برد و تنظیمات بدن را مطلوب نگه می‌دارد. 
حال اگر بخواهیم به اهمیت این موضوع بپردازیم باید بدانیم که وقتی نمی‌خوابیم چه اتفاقی می‌افتد؟ 
اگر صبح تا شب نخوابیم بدن سست می‌شود، فراموشکار، کج خلق و زودرنج می‌شویم و تمرکزمان پایین می‌رود و روند مغز کند شده و مهارتهای دریافتی خود را از دست می‌دهد و اختلالاتی به وجود می‌آورد. 
نخوابیدن روی سیستم عاطفی، تصمیمات درست و فیزیولوژی بدن اثر می‌گذارد. دراثر کم خوابی، چاق و عصبی می‌شویم؛ اما وقتی خوب می‌خوابیم  انرژی بدن ذخیره می‌شود و در مرور اتفاقات روزانه به ما کمک می‌کند.
 عده ای زود به خواب می‌روند، عده ای دیر، عده ای سخت می‌خوابند و عده ای به راحتی و عده ای اصلاً نمی‌خوابند. باید بدانیم که به چه میزان خواب نیاز داریم تا بیوشیمی ما روند نسبی و مطلوب را طی کند و اگر این روند مختل شود، فرد دچار اضطراب، خُرخُر، دندان قروچه، شب ادراری، هراس شبانه و کابوس می‌شود و نیاز به روانشناس و خواب شناس خواهد داشت.
همه واکنش‌های خواب و بیداری ما توسط مغز انجام می‌شود. حال اگر مغز ما استراحت نکند، خوراک خوب نداشته باشد و مدام درگیری و تنش داشته باشد، چه خوابی داریم؟ آیا آرام می‌خوابیم یا اصلاً خواب داریم؟ 
اکثر خواب‌ها معمولی است و عده کمی خواب های عجیب و غریب و کابوس دارند و این درصورتی است که مواد شبه افیونی، جایگزین مواد افیونی شود که این در مصرف‌کنندگان شیشه، قرص و حشیش و... قابل مشاهده است. گاهی خواب خبر از آینده می‌دهد، گاه رؤیای صادقه است و حاوی پیغام و گاه بی محتواست؛ مثل کسی که با معده پر می‌خوابد. 
خواب اگر در شب باشد و تنظیم آن از صبح بهتر است و کیفیت آن به داشتن حافظه بهتر  کمک می‌کند. جهت خوابیدن شرق به غرب و مکان و زمان و اجزای آن مثل آب و هوا و... به راحتی آن کمک بسیار می‌کند. 
خواب نزدیک ظهر از ساعت ۱۱ تا ۱۲، خواب قیلوله نام دارد و نشاط آور است؛ اما در بعدازظهر باعث کسلی و تولید سم می‌شود.
قبل از خواب باید از خوردن ادویه، فلفل، نمک، شکر و پیاز خودداری کرد و لبنیات استفاده کرد؛ مانند دوغ. بدن باید سروتونین، آدرنالین و...ترشح کند تا بتوانیم بیوشیمی را متعادل کنیم و خوب بخوابیم که اینها با را به تعادل رسیدن سیستم ایکس به تعادل می‌رسد و در کنگره روی این مسئله کار می‌شود و با تغییر افکار و آموزش جهان‌بینی ممکن است .
فرکانس و امواج مغزی باید پایین باشد تا ذهن آرام شود و به خواب عمیق برویم. 
حال اگر می‌خواهیم آرام بخوابیم باید در صور پنهان و آشکار کارهایی را انجام دهیم از این قبیل که خشم را کنار بگذاریم، ببخشیم و مسئولیت‌هایمان را بپذیریم، القائات منفی را دور بریزیم، از سحر تا طلوع خورشید نخوابیم، ذهنمان را خلوت کنیم؛ چراکه کلید همه آشفتگی‌ها در خشم ماست؛ پس برای خوابی آرام و عمیق بیشتر ببخشیم. هرچه سن بالاتر برود خواب کمتری نیاز داریم حداقل ۸ ساعت؛ اما این موضوع در کودکان وارونه است. 
مورد دیگر اینکه مسافران بعد از مصرف دارو نباید بخوابند؛ زیرا اثر دارو خنثی می‌شود. 
خداوندا در انتهای شب نگرانی هایم را به تو می‌سپارم و آسوده می‌خوابم ؛ چراکه تو بیداری ... 


می توانید دیدگاه خود را بنویسید
الهه لژیون ۱۲ جمعه 1 فروردین 1399 02:24 ق.ظ
درود وخداقوت خدمت خانم خدیجه عزیز مطالب عالی بود پیروز و کامیاب باشید ⚘
با تشکر از گروه وبلاگ ⚘
همسفر سمانه ۱۷ جمعه 1 فروردین 1399 02:18 ق.ظ
خدا قوت خانم خدیجه عزیز بسیار عالی فواید خواب و مضرات نخوابیدن به موقع را بیان نمودید و برای دعایتان آمین می گویم و امیدوارم همیشه پایدار باشید با تشکر از وبلاگ نویسان محترم.
پوران همسفرعباس 1 پنجشنبه 29 اسفند 1398 02:12 ب.ظ
خداقوت خانم خدیجه عزیز بسیار عالی بود ممنون ازکه درمورد اهمیت خواب ورعایت نکاتی که باعث می شود که ما خواب بهتر داشته باشیم بیان کردید .
خداقوت به گروه وبلاگ
همسفر شمسیان پنجشنبه 29 اسفند 1398 11:42 ق.ظ
خانم خدیجه ممنون از مقاله تان.
موارد زیادی را رعایت نمی کنیم و این باعث نداشتن خواب خوب می شود. همان مصرف ادویه جان، خوابیدن در بعد ظهر، نبخشیدن ووو
به نظرم گوش دادن به سی دی اهمیت خواب شب گاه گاهی کمک زیادی به ما می کند تا خواب خوبی داشته باشیم.
گروه وبلاگ، خدا قوت
نسرین.اسیستنت پنجشنبه 29 اسفند 1398 09:45 ق.ظ
خانم خدیجه عزیز بسیار عالی جهان بینی و موضوع خواب را به یکدیگر ارتباط داده اید و تاثیر خواب بر فیزیولوژی انسان را به درستی بیان نموده اید از شما بسیار سپاسگزارم.
خداقوت گروه وبلاگ
 
درباره ما ...
دریافت نشریات و فایل های صوتی ...
دریافت کتاب «عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر» نویسنده: مهندس حسین دژاكام دانلود نوشتارها و فایلهای صوتی کنگره 60 در قالب فایل Mp3 و PDF
اشعار شاعران کنگره 60
اشعار شاعران کنگره 60
مسافران و همسفران محترم کنگره 60 می توانند اشعار خود را به ایمیل: adezhakam@gmail.com برای آقای امین دژاکام ارسال کنند.
آمار سایت ...
• تعداد مطالب:
• تعداد نویسندگان:
• آخرین بروز رسانی:
• بازدید امروز:
• بازدید دیروز:
• بازدید این ماه:
• بازدید ماه قبل:
• بازدید کل:
• آخرین بازدید:

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic